Sunday, January 14, 2007



Çocuk Oyunları

Bugün tatil. Annemle biraz resimlere baktık. Hoşlandığım birşey gördüm. Siz de görün istiyorum. Çünkü çok güzel. Yukardaki tablonun ressamı Bruegel. Böyle kalabalık tabloları çok seviyorum (Bunu bir kere daha yazmıştım). Bu tabloda Bruegel'in çocukluğunda oynadıkları bütün oyunlar var. Öyle çok oyun var ki saymakla bitmiyor. Oyunları yakından görmek için resme tıklayabilirsiniz. Kaç oyun olduğunu tahmin edebilir misiniz? Yalnız bu oyunlar çoğunlukla eski oyunlar. Bugün çizse herhalde bütün çocukları evde bilgisayar veya televizyon başında çizerdi. Sokaklar ise bomboş olurdu. Yani şöyle:

Hoşunuza gitti mi? Bruegel'in başka güzel resimleri de var. Mesela bir kar manzarası var. Ayrıntılı ve güzel bir resim o da. Herkese iyi tatiller.

8 comments:

Nihat Akkaraca said...

Sağol Deniz. Bu resim bana bir fikir verdi. Bir fırsat bulunca eski çocuk oyunlarını anlatan bir sergi açmayı planlıyordum.
Şimdi bu resmi görünce projem kafamda oluşmaya başladı.
Bildiğim bütün çocuk oyunlarını teker teker çocuklara oynatıp fotoğraflasam. Fotoğrafların altında yazıyla oyunun kurallarını, hangi yılda oynandığını, hangi yıllarda terkedildiğini anlatsam olmaz mı acaba, diyorum.
BU proje üzerinde düşüneceğim.
Hoşça kal Deniz.

Deniz Kamcez said...

Güzel bir sergi olacağından eminim. Çocuk oyunları gerçekten ilgi çekici. Ben sizi destekliyorum. Bence herkesin ilgisini çekicek bir sergi. Size iyi günler veya akşamlar diyorum.

Meltem said...

İkinci resimde sokak nasıl da bomboş kalmış, sanki hüzünlü, terkedilmiş. Çocuklar ve oyunlar hiç eksik olmasın hayatımızdan. Ama senin gibi çocuklar keşke daha çok olsaydı Türkiye'de diyorum ben.

Anonymous said...

Merhaba Deniz. Yeğenime hediye etmek üzere yapbozları incelerken tam da Bruegel'in bu "oyun" resminin olduğu yapboza rastlamıştım. Başka ressamların çalışmaları da vardı bu yapbozlar arasında, ama yeğenimin sıkılmayacağını bilseydim kesinlikle bu resmin olduğu yapbozu alırdım hediye olarak. Üstelik tam 1000 parçalık bir yapboz. Böyle bir tablonun 1000 parçasını birleştirseydim resmin sanırım bütün detayları ve oraki bütün oyunlar hafızama yerleşirdi. Sevgiler...

teyzenteyfik said...

Deniz,
cok güzel bir resim secmissin. Daha önce pek ayrintili incelememistim bu resmi. Simdi dikkatlice bakacagim, izlemesi keyifli bir resim.
Sen resim yapiyor musun peki?

Deniz Kamcez said...

Evet yapıyorum. Resim yapmayı severim. Geldiğiniz için teşekkür ederim.

teyzenteyfik said...

Öylese arada yaptigin resimlerden de koysana sayfana. (daha önce yaptin mi bunu bilmiyorum ama)Bakariz :)

Deniz Kamcez said...

Eskiden çok yapmışımdır. Evet koyabilirim. Hafta sonu resimleri yayınlamayı düşünüyorum. Fikir için teşekkürler.