Saturday, November 04, 2006


Escher

Evet okullar açıldı. Tatilden dinlenmiş olarak döndük. Dışarıda sağanak yağıyor ben evde bu yazıyı yazıyorum. Yazılarımı sık sık yazamadığım için üzgünümL. Neyse konuya dönelim. Resim sevenler için bir şey söylemek istiyorum. Escher adındaki bir resim sanatçısı göz yanılması olan resimlerden çiziyormuş. Yani bir resimden iki resim çıkıyor diyebiliriz. Ben bu resmini beğendim(yukarıda). Bu ressam hakkında bilgi sahibi olanlar lütfen bana yorum yazıp bildirsinler.

2 comments:

Anonymous said...

Sevgili Deniz,

Hollandalı bir ressam Escher, 1898-1972 yillari arasinda yasamis. Mühendis bir babanın cocugu. Cizimleriyle dunyaya alistigimizin disinda farkli gozlerle bakilabilecegini de gostermis. Bu nedenle goz yanilsamalarina dayanan cizimleri meshurdur. Resim derslerinizde perspektifi ogrettiklerini dusunuyorum. Escher'in resimlerindeki perspektif onlari seyreden insanlari surekli olarak yaniltir. Mesela kayalarin uzerinde bir kasaba gorursun, altta bir deniz vardir ama biraz daha dikkatli bakarsan sanki bu kasaba bir onu cevreleyen bir kuyunun dibinde gibi gorunmeye baslar. Ha bu arada tam adı Maurits Cornelius Escher. M. C. Escher aynı zamanda bir matematikci. Muhendis kokenli bir babanin oglu oldugu icin önce teknik okula gitmis ama daha sonra sanat egitimi almaya karar vermis.
Umarim matematik derslerin iyidir, Deniz. Kendine iyi bak. Asagida Escher'in resimlerini bulabilecegin bir web sitesinin adresi var.

http://www.mcescher.com/

Sevgilerim ve opucuklerimle

Deniz Kamcez said...

Teşekkür ederim Ayşe Abla. Çok yararlı bilgiler vermişsiniz.